- 16 oktober 2018
Det er de små tingene som betyr noe…
Det kommer til slutt et øyeblikk da dine bilder er klare for henting av kunden, dette er et svært viktig øyeblikk både for deg som fotograf og for kunden. Kvaliteten på tjenesten består ikke bare av flotte bilder. Alt handler om små detaljer, følelser og ikke minst å gi mer enn hva kundene dine forventer av deg som fotograf. Derfor, uansett om dine bilder blir sendt eller levert personlig, er det verdt å ta vare på profesjonalitet. De fleste av oss liker fin emballasje og det øyeblikket når en pakke åpnes. Vi vet alle hvor magiske det er å pakke ut gaver.
Når du leverer bildene dine personlig til kunden, er det verdt å skape en behagelig atmosfære under møtet. Legg bildene inn i en klassisk boks for bilder med logoen din, for å presentere ditt materiale på den best måte. Det blir også hyggelig å nevne et karakteristisk øyeblikk fra den dagen og vise at bildene inneholder hva vi ønsket å fange dvs. følelser, kjærlighet, intimitet etc. Til slutt kan du understreke et vellykket samarbeid med gi din kunde en liten gave, for eksempel vår jute gaveveske, slik at kunder kan pakke bildene han har mottatt fra deg. Det er viktig å gjøre et godt inntrykk fordi de husker godt på følelsen de fikk da de traff deg. Alt handler om følelser.
Kundene vurderer kvalitet på tjenesten i alle ledd, så det er viktig å ta vare på profesjonalitet gjennom hele tjenesten.
Det ser annerledes ut når du sender bilder. I dette tilfellet spiller emballasjen den viktigste rollen fordi det er pakken som kunden ser først. Det er derfor verdt å bruke tilbehør for å gjøre bildene pent pakket og ikke minst sikret under frakt. Bruk for eksempel takkekort for å takke dine kunder for et hyggelig og verdifullt samarbeid. Du har ikke mulighet til å presentere ditt arbeid selv, så sørg for at kunden også vil bli imponert når han pakker ut bilder.