Kjøp og levering - White Wood

Kjøp og levering

Kjøp og levering – whitewoodstories.no

Vi forbeholder oss retten til å endre disse salgsbetingelsene fra tid til annen uten varsel. Salgsbetingelser som gjelder for kjøpet ditt, er de salgsbetingelsene som gjelder på bestillingstidspunktet.

1. Kjøp

Alle som gjennomfører et kjøp hos oss må være over 18 år. Vi kan sende pakker til privatpersoner i Norge, unntatt til Svalbard, Bjørnøya og Jan Mayen. For alle de andre landene vennligst ta kontakt.

2. Partene

Selger er WhiteWoodStories, Prinsens gate 11, 3513 Hønefoss, post@whitewoodstories.no, telefon: +47 46 22 53 75, Org.Nr: 921 318 782, og betegnes i det følgende som selger/selgeren. Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen.

3. Pris

Den oppgitte prisen for varen og tjenester i nettbutikken er listet uten frakt og merverdiavgift. Dette betyr at nettsiden er rettet mot bedriftsmarkedet. Ytterligere kostnader som selger før kjøpet ikke har informert om, skal kjøper ikke bære.

4. Betaling

Du kan betale med PayPal. Hvis du ikke har en PayPal-konto, kan du betale med kredittkort eller debetkort. Hos oss kan du betale trygt og enkelt med PayPal. Hvis du allerede er PayPal-kunde, kan du logge deg inn der med dine brukerdata og bekrefte betalingen. Er du ennå ikke registrert hos PayPal, kan du opprette en ny konto hos PayPal.

Slik bestiller du med betalingsmåten PayPal:

Velg PayPal som betalingsmåte. I neste trinn kontrollerer du bestillingen på nytt og klikker på knappen “Kjøp”. Du blir omdirigert til PayPal via en sikker forbindelse og logger deg inn der med tilgangsdataene dine. Nå ser du en kort oppsummering av bestillingen og bekrefter den med et klikk. Deretter leder PayPal deg tilbake til vår nettside. Bestillingen er nå fullført og blir behandlet av oss raskest mulig. Du finner flere opplysninger under paypal.com.

5. Levering og frakt:

Levering er skjedd når kjøperen, eller hans representant, har overtatt tingen.
Hvis ikke leveringstidspunkt fremgår av bestillingsløsningen, skal selgeren levere varen til kjøper uten unødig opphold og senest 30 dager etter bestillingen fra kunden. Varen skal leveres hos kjøperen med mindre annet er særskilt avtalt mellom partene.

Vi sender stort sett alle ordrer med Bring, med unntak av mindre reservedeler og noe av tilleggsutstyret som blir sendt med A-post (Posten). Fraktprisen beregnes av Bring sin fraktmodul uten påslag eller gebyrer fra vår side. Vi kan sende pakker til privatpersoner i Norge, unntatt til Svalbard, Bjørnøya og Jan Mayen. For alle de andre landene vennligst ta kontakt.

Du velger selv hvilken leveringsmetode du ønsker. Vi tilbyr følgende fraktalternativer fra Bring:

Klimanøytral Servicepakke – hente på posten med sporing:
Til mottakere i hele landet. Posten forplikter seg til å redusere transportens klimagassutslipp og i tillegg kompensere for resterende utslipp. Fremsendingstiden er 1-3 virkedager, enkelte strekninger 4-5 virkedager.

Pakke På Døren med sporing
Hjemlevering mellom kl 17.00 og 21.00, mottaker varsles to ganger på sms når pakken er underveis og ringes 30-60 min før levering. Pakken fraktes til lokalt Postkontor/Post i Butikk dersom ingen er hjemme. Kan sendes til de fleste byer og større tettsteder. Fremsendingstiden er 1-3 virkedager, enkelte strekninger 4 virkedager.

Hvis du ikke henter pakken din på postkontoret og bestillingen returneres til oss vil du belastes med et gebyr på 150 kr.

Forsendelsen kan ikke leveres hvis:

  • Du har oppgitt feil adresse
  • Du mangler å fylle ut hele adressen (for eksempel glemt å skrive husnummer)
  • Navnet ditt ikke står på postkassen

Hvis forsendelsen ikke kan leveres på grunn av årsakene ovenfor, sender vi gjerne ordren din igjen, hvis du betaler frakt.

Ved høytider opplyser vi på startsiden vår når vi senest skal ha mottatt bestillingen din slik at du får ordren din i tide.

5. Angrerett

Varer kjøpt over Internett har du angrerett på i 14 dager. Angreretten omfatter ikke produkter med påtrykt personlig tekst og produkter laget på spesialmål.

VARER UNNTATT FRA ANGRERETTEN:

Følgende varer er unntatt fra angreretten:

  • Klassisk boks for bilder 10x15cm
  • Rektangulær boks for fotografer 10x15cm
  • Rektangulær boks for bilder10x15cm
  • Boks med skyve lokk 13x18cm
  • Boks med tilpasset plass for USB-minne
  • Firkantet tre boks 13x18cm
  • Rektangulør boks i tre
  • Boks for minnepinne
  • Minnepenn i tre med gravering
  • Takkekort med personlig eget design

Angrefristen utløper 14 dager etter den dagen du har mottatt varen(e).

Du skal innen 14dager fra mottak av vare(r) informere oss dersom du ønsker å angre på kjøpet ditt. Du kan kontakte oss ved å skrive til post@whitewoodstories.no. I henvendelsen din skal du tydelig informere oss om at du ønsker å bruke angreretten din.

Hvis du har gitt samtykke til at arbeid eller levering skal utføres og du deretter ønsker å bruke angreretten din, skal du være oppmerksom på at vi krever en rimelig betaling for den jobben som allerede har blitt utført.

Du kan ikke angre ved å nekte mottak av vare(r) uten at du samtidig har gitt oss en klar melding om dette.Du må selv dekke kostnad for retur av varer. Vi sender deg en mail når vi har mottatt og behandlet returen.

Hvis du angrer på kjøpet ditt, skal varen sendes til:

WhiteWoodStories
Prinsens gate 11
3513 Hønefoss

Ved retur skal du vedlegge en kopi av ordrebekreftelse.

Du skal sende ordren din i retur til oss uten unødig opphold og senest 14 dager etter at du har informert oss om at du ønsker å angre på kjøpet ditt. Du skal selv dekke de direkte kostnadene ved å returnere varen. Ved retur av vare, er du ansvarlig for at varen er forsvarlig pakket inn. Ved retur av vare, er du ansvarlig for varen inntil vi mottar den. Hvis varen forsvinner eller skades ved returnering til WhiteWoodStories, er dette ditt ansvar.

KLAGE
Hvis du ønsker å klage på kjøpet ditt, kan du kontakte post@whitewoodstories.no. Dersom vi ikke lykkes i å finne en løsning, kan du sende en klage til det relevante rådet på området, hvis vilkårene herunder er oppfylte.

REKLAMASJON / MANGEL VED VAREN
Hvis du skulle motta en ødelagt vare fra oss må du kontakte oss med en gang. Ta vare på emballasjen varen kom i, da vi kan trenge den i forbindelse med vår forsikring.

Er pakken skadet ved mottak må man straks ta kontakt med posten/bring da det er de som er ansvarlig for pakker ødelagt/skadet under sending. Der må man skrive en skademelding på pakken. Alle pakker blir sendt fra oss skadefri og hvis man mistenker at varen har blitt ødelagt under sending er den posten/bring som er ansvarlig for å gi deg din erstatning. Ta kontakt med oss uansett med engang hvis dette har inntruffet. Det er viktig å ta vare på hele sendingen, innhold og emballasje for at varen skal bli erstattet.

Forbrukerkjøpslovens regler gjelder når du handler hos WhiteWoodStories og du har dermed 24 måneders reklamasjonsrett. Det betyr at du i utgangspunktet kan få varen reparert, byttet, få tilbakebetalt penger eller prisavslag avhengig av den spesifikke situasjonen.

Ønsker du å reklamere på en vare så sender du en mail med bilde til post@whitewoodstories.no. Oppgi ordrenummeret ditt i mailen siden det fungerer som en kvittering på at varen er kjøpt hos oss. Det er selvsagt et krav at reklamasjonen er berettiget og at mangel ikke har oppstått som følge av feilaktig bruk av produktet eller annen skadelig atferd.

Du skal reklamere innen “rimelig tid” etter at du har oppdaget mangel ved varen. Hvis du reklamerer innen to måneder etter at mangelen er oppdaget, vil reklamasjonen alltid være rettidig.

Er reklamasjonen berettiget, refunderer vi naturligvis dine fraktkostnader.

Varen sendes i retur til:

WhiteWoodStories
Prinsens gate 11
3513 Hønefoss

Ved returnering av vare, vennligst oppgi årsak så detaljert som mulig.

Merk at vi ikke mottar pakker sendt pr. etterkrav, pakke uten levering eller lignende. Varen skal alltid sendes i forsvarlig emballasje. Husk å få en kvittering for forsendelse slik at vi kan tilbakebetale fraktkostnadene dine. Du har ansvar for pakken/varens tilstand inntil vi har mottatt den.

TILBAKEBETALING
Hvis du angrer på kjøpet ditt, får du selvfølgelig tilbakebetalt det beløpet som du har innbetalt til oss. Dersom det har vært en forringelse av verdi som du er ansvarlig for, trekkes dette fra kjøpesummen.

Hvis du benytter deg av angreretten din, refunderer vi alle betalinger mottatt fra deg, herunder leveringskostnader (ikke ekstra kostnader som følge av ditt eget valg av en annen leveringsform enn den billigste formen for standardlevering som vi tilbyr) uten unødig opphold og under alle omstendigheter senest 30 dager fra den datoen hvor vi har mottatt melding om at du ønsker å benytte angreretten. Tilbakebetaling skjer via den samme betalingsmåten som du benyttet ved den opprinnelige transaksjonen, med mindre du ikke har avtalt annet.

Vi kan holde tilbake betalingen inntil vi har mottatt varen i retur, med mindre du har lagt frem dokumentasjon for at varene er sendt tilbake.

TRYKK PÅ BOKSER
Alle bokser med personlige gravering og bommuls emballasje utføres for hånd, noe som gjør produktene helt personlige. Det kan defor bli forskjell i utseende. Hvert enkelt produkt vurderes og godkjennes selvsagt før forsendelse.